Hvilken alge er dette?

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 471

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Fdmar (Inaktiv) - 19/12-2018 17:41 19/12-2018 17:41
Hej eksperter

Jeg er begyndt at få lige rigeligt af denne lille fætter.
Hvad er det?

Og hvad kan jeg stille op for at komme den til livs?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Basviola - 19/12-2018 20:56 19/12-2018 20:56
For mig lignede det først en slags svamp. Ved at zoome ind kan jeg godt se det er et blad eller to der er hårdt ramt.

Ved ik hvad den hedder, men ligner noget jeg også fik lidt for meget af i et ny startet akvarie.

Ihvertfald hvis det er samme alge der sidder på bladene i baggrunden.

Mit er ny startet og jeg døjer med en del, kender ik deres navne, men brune pelsede alger, især på mos, og så den der sorte som du har der.
Jeg tænkte nu må jeg gøre noget, og flyttede ca. 20 sultne guppy og 2 ancistrus sp maller over i akvariet, som har kørt uden fisk i ca. 3 uger.
Det har gjort underværker, på ca. 18 timer har de guffet godt og vel 60-70 procent af de sorte alger... De brune er de desværre ikke så glade for.

Før

Knap 30 timer efter...

Er ret overbevist om det er guppyerne der har gjort største delen af arbejdet, de gik helt amok på bladene/algerne og man kunne nærmest se dem forsvinde for hver haps de udførte på bladet.

Så hvis du ik allerede har fisk i...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger SteenB - 20/12-2018 10:57 20/12-2018 10:57
Mit råd - både i forhold til alger af forskellige slags OG div. svamp (jeg fik selv svampe på nogen af mine rødder) - er at sætte nogle Flying Fox i akvariet. De er effektive, og husk at Ancistrus kan være ret hård ved bladene, især hvis du har Amazonsværdplanter.

Mvh
Steen

Annoncører
Annoncører