Alge identifikation

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 325

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger madsjeppe01 - 11/12-2017 19:24 11/12-2017 19:24
Hej.

Jeg har efterhånden fået godt styr på algerne i mit nystartede akvarie.. dog er der et hjørne som er ramt af noget der ligner en trådalge, dog i mere blålige farver. Jeg søger navn, viden samt en måde at fjerne denne alge på.
Den sidder kun på min HC Cuba i højre side.. og ikke på Cubaen i venstre side, eller nogen af de andre planter. Den er der selvom der er kraftig cirkulation eller ej. :(

Først et billede af algen, så akvariet, også dets beboere :-) Det er ca 32 dage gammelt..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 11/12-2017 20:38 11/12-2017 20:38
Det er staghorn alge.
Den kommer hvis planterne mangler næringsstoffer... trives planterne fint andre steder uden alger er det næsten sikkert det er cirkulationen den er gal med....
Jeg tror din rod i midten af akvariet bremser op for cirkulationen og måske danner et vakuum på højre siden.. rødder afgiver konstant Carbon, så det kan godt sive fra roden og lægge sig ovenpå og omkring de små planter i højre siden...
Eksternt link http://akvariegoedning.dk/index.php/om-planteakvariet-alger-godni...

Annoncører
Annoncører