Dør trådalger hvis de rykkes af planten?

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 583

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger martin13 (Inaktiv) - 22/10-2017 23:40 22/10-2017 23:40
Jeg har lidt problemer med trådalger og penselalger.
Har en mistanke om at det bl.a. skyldtes for lavt CO2 og har øget dette.
Udbredelsen af algerne ser også ud til at være stagneret.
Jeg syntes ikke lige mine nyindkøbte Amano rejer og siamesisk algeæder gør noget alvorligt ved det.
Så er der selvfølgelig den manuelle fjernelse med fingrene.
Her er det lige at jeg bliver usikker på om algerne dør når de rykkes af planten.
For hvis ikke jeg får det hele samlet op forværrer jeg så bare situationen hvis der flyder algetråde rundt og bosætter sig?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Alpina - 23/10-2017 00:14 23/10-2017 00:14
Det er Siamesisk Flyvende Ræv og Plettet Algeæder der tager trådalger

Eksternt link http://arentoft.eu/wordpress/flying-fox/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger scn - 23/10-2017 21:38 23/10-2017 21:38
De dør ikke ved at blive revet af den plante de er viklet ind i. Men manuel fjernelse er klart at foretrække frem for ikke at gøre noget. Det er bare at være over akvariet et par gange om ugen (i starten), så skal du nok kunne holde det nede.

Alternativt er der kemikalier hvis ikke fisk/rejer og andet kravl kan holde det i skak. Måske også kigge på lys/vandskifte.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger martin13 (Inaktiv) - 07/11-2017 11:19 07/11-2017 11:19
Tak for jeres svar begge to.
Vandskifte gør jeg ugentligt 25-30%. Men skal nok have læst lidt på lys og placering af mine planter.
Og så at jeg måske, som et godt menneske, har overfodret de stakkels fisk her i starten.
Har i øvrigt et nyt Juwel Rio 180L - og er selv helt algegrøn i akvarieverdenen :D

Annoncører
Annoncører